אימון אישי לחיים

אימון אישי לחיים

שתפו

אימון אישי לחיים

אימון אישי הוא תהליך ממוקד ומהיר אשר מאפשר למתאמן/ת לבנות תכנית פעולה אפקטיבית, תוך הקשבה לערכים, למשאבים ולחשיבה האישית (התפיסה הסובייקטיבית), בשילוב פעולות, באופן שיאפשר ליצור את השינוי הרצוי ולהגיע לתוצאות משמעותיות.

חיי היומיום התובעניים, העבודה, מערכות היחסים שלנו עם בני/בנות המשפחה והסובבים, מזמנים לנו אתגרים שעלולים לעורר אי נוחות פנימית. אנשים רבים בימינו חשים רצון או צורך להבין, לשנות ולשפר דפוסים והתנהגויות אישיים שמפריעים להם. הנושאים מגוונים ורבים – תחושת תקיעות, יצירת זוגיות, חוסר שביעות רצון מהעבודה, בעיות בזוגיות קיימת, חוסר מיצוי וסיפוק אישי, קשיים בתקשורת הורים וילדים ועוד. כמובן שאתגרים תמיד היו, אך דרכי הפעולה, ההתייחסות והאפשרויות כיום יעודיות, מפותחות ומגוונות מבעבר, בין אם בשיטות הטיפול, המחקר והאמצעים הטכנולוגיים המאפשרים אינטראקציה רחבה יותר מאי פעם, ובין אם במודעות לנושא שהולכת ותופסת מקום רחב יותר בתודעה שלנו, מאפשרות לנו לחיות בעידן בו ניתן לעבד את הקושי ולמצוא פתרון והבנות באמצעות שיח ופעולות, שיגרמו לנו לחיות חיים קלים ומלאים הרבה יותר.

 

מהו אימון אישי ?

אימון אישי – קואצ'ינג הוא תהליך המורכב מסדרה של 12 פגישות אישיות שבועיות בנות שעה (כ 3-4 חודשים). בתהליך האימון נתבונן ונברר יחד את מידת שביעות הרצון שלכם בתחומי החיים השונים בחייכם, וכיצד הייתם רוצים להרגיש – המצוי לעומת הרצוי. באימון נלמד כיצד לעקוף את החסמים האישיים, להעצים את החוזקות, היכולות והכישרונות על מנת להגשים את השאיפות האישיות.

תהליך האימון מתבסס על הידיעה כי המתאמן הוא אדם שלם ובעל יכולות, שבתוך תוכו יודע מה הכי נכון עבורו. תפקידו של המאמן הוא להאיר זוויות שונות, לחזק יוזמה וחתירה מסודרת להגשמת החזון החלומות והשאיפות של המתאמן, להעצים את החוזקות היכולות והכישורים האישיים של המתאמן תוך שימוש במגוון כלים אימונים, ויצירת מרחב בטוח המשמש  רוח גבית המאפשרת שינוי,.

תהליך האימון מבוסס על אמון ושותפות לדרך, בין שני אנשים שווים המשוחחים בגובה העיניים. המאמן אינו נמצא בתפקיד "יועץ" שיודע יותר טוב מהמתאמן על חייו ויש לו מתכון סודי להשגת והגשמת המטרות. המאמן בעזרת כישוריו משמש כראי העוזר למתאמן לראות את עצמו ולגלות את הדרך המתאימה לו.

התהליך האימוני, שואל על העבר בכדי להבין היכן צמח המתאמן וכיצד עוצבה תפיסת עולמו. אך האימון אינו מתמקד בעבר, הוא ממוקד בהווה ובעתיד, ושם דגש על למידה ופעולה מתוך בחירה.

 

ההבדל בין אימון – טיפול – וייעוץ: 

ההבדל העקרוני בין השיטות השונות טמון במיקוד ובגישה לפתרון. 

הפסיכולוגיה תתמודד עם בעיה ע"י חקירה לעומק והבנה של סט ההתנהגויות במצבים שונים. המיקוד על ציר הזמן הוא הווה עבר (ופחות הווה עתיד).  

הייעוץ – מבוסס על ההנחה שליועץ יש מומחיות ,ידע ואולי בנק של פתרונות. במערכת היחסים בין הלקוח והיועץ, היועץ מהווה את המומחה, ובאחריותו לספק את הפתרונות.

האימון האישי– הלקוח- המתאמן הוא המומחה לחייו. על כן, מערכת היחסים של המאמן האישי והמתאמן אינה הירארכית אלא שוות ערך. המאמן הוא מעין פנס שבאמצעות מיומנויות מקצועיות של שאילת שאלות, הקשבה למכלול של דברים ותמיכה אישית, מצליח להניע את המתאמן קדימה. ציר הזמן בו מתמקדים בעבודה באימון האישי הוא ההווה והעתיד

 

אימון אישי לחיים

אימון אישי הוא בעצם תהליך משותף של המאמן והמתאמן.  כל מתאמן עבורי הוא יחיד ומיוחד – עולם ומלואו עם תכונות ומאפיינים משלו, והניסיון האישי לימד אותי, שפתרון שמתאים לאחד, לא בהכרח  מתאים לשני.  

כל אחד מגיע עם השק האישי – המטענים, הרצונות, הפחדים והשאיפות. תפקיד המאמן הוא לזהות ולהאיר את החוזקות, הכישורים והמיומנויות של המתאמן, לצד הבנה של תבניות החשיבה והאמונות, ההתנהגויות והחסמים המעכבים, וללוות להגשמת החזון (באנגלית נקרא המאמן גם – the vision keeper). 

קואצ'ינג מבוסס על הידיעה שאנו האחראיים הבלעדיים לחיינו. הצבת יעדים ומטרות היא נהדרת, אולם לבדה היא אינה מספיקה, יש צורך לנקוט פעולה יזומה בכדי להגיע לכך. השינוי הוא אישי ומתחיל מבפנים. אין צורך בפעולות וצעדים גדולים ובומסטיים, גם שינוי קטן והדרגתי מוביל לתוצאות משמעותיות.

בתהליך האימון האישי חוקרים את הבחירות של המתאמן אשר יצרו את המציאות שבה הוא חי, במטרה לקבל פרספקטיבה שונה וחדשה על דפוסים ופעולות שמתבצעים "אוטומטית" בתוכנו.  ביחד מבררים היכן קיים רצון לשנות את המציאות החיצונית, כשהמפתח הוא ההבנה של תפיסת המציאות שלנו, בעקבותיה אנחנו משפיעים על הסביבה שלנו.  מטרתו של האימון האישי היא לצמצם את הפער שבין המצוי לרצוי, תוך עבודה ממוקדת ותחומה בזמן, עם דגש חזק מאד על הנעה לפעולה.

 

למי מתאים אימון אישי?

אימון אישי מתאים לכל אדם הרוצה להשיג יותר בחייו והשואף לממש רצונות, שאיפות וחלומות. אימון אישי מתאים גם למי שמרגיש תקוע בתחום מסוים בחייו ומעוניין לשנות, לגדול, לצמוח ולהתפתח

וגם למי שאינו תקוע אך רוצה יותר. האימון מתפרש על תחומים רבים ביניהם – קריירה, זוגיות, משפחה, צמיחה אישית ועוד. ניתן לפנות לאימון ספיציפי בתחום בו אנו רוצים להתמקד ולשפר. 

אימון אישי מתאים לאנשים המעוניינים לקחת אחריות על חייהם, והמעוניינים לקחת חזרה את הפיקוד על ספינת חייהם. אנשים המעוניינים לשפר את דפוסי הפעולה שלהם או לשנותם מתוך מקום של מודעות גדולה יותר.

מאמרים נוספים

מאמנת אישית
אימון אישי

מאמנת אישית

אימון אישי הוא למעשה תהליך של שותפות בין מאמנת אישית ומתאמן או מתאמנת. תהליך קצר יחסית של 12 פגישות, המתמקד בעיקר בהווה ובעתיד. תהליך קצר

פנו אלי לפרטים

השאירו פרטים ואשלח לכם טיפים נוספים

Scroll to Top
דילוג לתוכן